9 Temmuz 2014 Çarşamba

Bulamaç

Elazığ'a ait olan orjinali beyaz üzüm ve temiz beyaz toprakla yapılan,ipe ceviz dizilip bu sosa batırılarak asılıp kurutulan ve bunada orcik denen bulamaçı evde yaptım.Kırmızı üzümle olmaz dediler yaptım oldu tam mevsimindeyken herkese bir Elazığlı olarak tavsiye ederim...
Benim okadar çok ve güzel anılarım var ki bu tatlıyla ilgili,memlekete gittiğimizde anneannemi öpüp koşup dolabı açıp bakardım anneannem yapıp yazır dolaba bırakmış mı diye...Eve dönüşümüzdede yaptırır yoğurt kaplarına doldutturur üstelik birde eve getirirdim.Ama eger memlekete kışın gitmişsek üzüm olmadığından basardım yaygarayı neden yok diye,canım anneannem beni teselli etmek için kışında bastık, orcik yenir buda üzümle yapılır der ve beni bir şekilde ikna ederdi.Ahhhh keşke şimdi yanımda olsaydıda yine bu sefer ben ona yapıp ikram etseydim :(

Bulamaç

Malzemeler
1 kilo üzüm suyu(ortalama 2.5 kilo üzümden)
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
Bol ceviz
İsteğe göre 1yemek kaşığı şeker

Yapılışı
Üzümler katı meyve presinden geçirilip suyu çıkarılır.Katı meyve presi yoksa robottan geçirebilirsiniz.Suyunu çıkardığımız üzümleri ince bir süzgeçten geçirip kalan posasındanda ayıralım.Hazır olan üzüm suyumuzu tencereye alıp üzerine nişasta ve un katılıp sürekli çırpılarak kaynayıncaya kadar karıştırılır.Eger şekeri az gelirse bir yemek kaşığı şeker ilave edilebilir.sıcakken kaselere alınır ve üzerine bolca ceviz dökülür soğuyunca servis edilir.
AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder