11 Temmuz 2014 Cuma

Kalp Poğaça

Aslında bugün hiç mutfağa girecek halim yoktu.Gece malesef alarmı duymadım ve sahura kalkamadım.Eeeee tabi bunda benim bücürlerinde payı çok...Dün büyük bir ısrarla yaramazlık yapma konusunda birbirleriyle yarıştılar.Bende haliyle onların peşinde gezip durun susun yapmayın derken,döktüklerini toplarken hoooppp yorgunluktan benim sahur gitti.Neyse yinede yemek yapma niyetinde olmasamda yemek programlarını izlemekten geri kalmadım.
Televizyonda bir kanalda benim yaptığım bu poğaçanın tatlı ve kurabiye tarzında yaptılar.Bende direndim direndim direndim bir baktım ki mutfakta un elimde...Bende başladım bu kurabiyenin şeklinde poğaça yapmaya,gerçi sıcak hava beni bayağı yaıprattı.Hatta bir ara tepsinin yarısını düz poğaça şeklinde yapayım çıksın dedim ama azimle tamamladım.Gerçi küçük oğlum fırına attıktan sonra fırını kapatmış bu sebeple benimkiler biraz yayıldılar.
Bu kadar az malzemeli ve aşk dolu bir poğaça için haydi sizlerde mutfağa girin...

Kalp Poğaça

Malzemeler
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
3 paket kabartma tozu
Ortalama 5 su bardağı un(hamur biraz sert olacak)
Tuz

İç harcı için
Beyaz peynir
Kaşar peyniri
Lor
Maydanoz
! yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı







Hamurumuz için un hariç bütün malzemeyi bir kaba alıp iyice karıştıralım.
Unu üzerine yedire yedire ekleyelim.Poğaçamızın yayılmaması için biraz sert kıvamlı bir hamur olacak.
Hamurumuzdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp yuvarlak açalım.erittiğimiz tereyağı ve sıvıyağ karışımını fırçayla üzerine sürelim.
İçharcından orta kısmına yedirip rulo yapalım,rulonun bir ucunu alıp diğer ucun üzerine getirip iyice bastırıp birleştirelim.
Bıçakla orta ksımından kesik atalım.Yanlara doğru açıp yağlanmış tepsiye alalım.
Üzerine yumurta sarısı sürüp 200 derecede üzeri iyice kızarana kadar pişirelim.
AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder