8 Temmuz 2014 Salı

Pofuduk Peynirli Rulo Poğaça

Benim evdeki küçük canavarlarım hamur işlerine bayılıyorlar.Bu sebeple özellikle bizim olmazsa olmazlarımızdan.Her yapmak için mutfağa girdiğimde ortalama 2 saat tantanamız bitmez.Hadi anne.nezaman şişer anne,nezaman pişer anne,nezaman soğur anne diye diye zamanı doldururuz.Sırf bu sebepten genelde mayalı poğaça yapmayı tercih etmiyorum.
Ama bugün kendimi ödüllendirip sahur için mutfağa girdim ve uzun zamandır yapmayı düşündüğüm poğaçamı bugün nihayetine erdirdim.Sonuç oğlum tarafından yine bitmek bilmeyen nezaman soruları ama sonunda 3 koca dilimi yiyip bitirmesi,malum Ramazan ayında olduğumuzdan henüz ben tadına bakamadım ama küçük canavarlarım beğenip hapur hupur yedilerse sonuç şahane demektir.Gerçi görüntüsüde kendi lezzetini ele veriyor.

Pofuduk Peynirli Rulo Poğaça

Malzemeler
2 su bardağı ılıtılmış süt
1 su bardağı sıvıyağ
2 yumurta akı
1 paket kurumaya
4 yemek kaşığı şeker
1.5 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı mahlep(şart değil)
Ortalama 1 kiloya yakın un

İçi için
300 gr. yağlı beyaz peynir
100 gr. oda sıcaklığında tereyağı veya margarin

Üzeri için
Yumurta sarısı
Susam

Yapılışı






Öncelikle bütün malzemelerin oda sıcaklığında olmasına dikkat edelim en büyük püf noktası budur.
Ilıtılmış süt,sıvıyağ,yumurta akı,maya,şeker,tuz,mahlep derin bir kaba alınır ve elimizle mikser gibi karıştırılır.
Mayamız eriyince yavaş yavaş unumuz ilave edilerek yoğurulur.Ele yapışmayan yumuşak kıvamlı bir elde edilir.Ağzı kapalı bir şekilde 10 dk. dinlendirilir.
Dinlenen hamurumuzdan portakaldan büyük bezeler koparılır ve yuvarlak şekilde açılır.Açtığımız hamurun içine tereyağı parça parça yedirilip üzerine peynirlerimiz serpilir.Ben resimdeki parçaya tereyağı koymayı unuttum malesef :(
Kenarından sıkı olmayacak şekilde rulo yapılıp yağlanmış tepsiye alınır ve dilimlenir.
Tepsimizin üstü streç filmle sıkı sıkı kapatılıp sıcak bir ortamda mayalanması beklenir.Ben poğaçalarımı balkonda güneş gören bir yerde mayaladım 20 dk.'da bu hale geldiler.
Mayalanan poğaçaların üzerine yumurta sarısı bastırılmadan sürülür eger bastırırsanız poğaçanız fırına girdiğinde söner.
170 derece ısıtılmış fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişirilir.
AFİYET OLSUN...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder