21 Ağustos 2014 Perşembe

Tereyağlı Kıymalı Patatesli Kırma Börek

Uzun zaman oldu,sizlerden ayrı kaldım.Yaz ayinin gelmesiyle oglumun kursları basladi,küçük oğlumun bahçe fasılları derken mutfağa giremez oldum.Açıkçası yaz mevsiminde sıcaklarda mutfağa giresim bile gelmiyor.
Ben bahari hatta kışı daha çok seviyorum.Benim için yaz hariç her mevsim güzel ama arada tabii mutfaga girmedende olmuyor.
Simdi size okadar güzel bir börek tarifi verecegimki begenmeyecek kimseyi tanimiyorum okadar iddialı bir börek...

Tereyağlı Kıymalı Patatesli Kırma Börek

Malzemeler
5 adet yufka
2 adet patates
250 gr. Kıyma
1 adet kurusoğan
3 yemek kasığı sıvıyağ
Karabiber
Tuz

Sosu için
4 dolu yemek kaşığı yoğurt
1 su bardagı su





2 yumurta
Tuz

Üzeri için
150 gr. Tereyağı

Yapılışı

İç harcımız için sogan rendelenip teflon tavaya alinir,kiyma ve siviyag eklenerek 5 dak. kavrulur.Daha sonra rendelenmis patatesler ve baharatida eklenip 5 dk. daha kavrulup alti kapatilir sogumaya alinir.
Yufkamızın bir tanesi acılır ve her tarafına esit sos dökülüp yarı kısmına ic malzememizden bırakılıp diger yarisi uzerine kapatilir.
Karsılıklı iki tarafından büzülüp dörder parmak kesilip yaglanmış tepsiye yanyana dizilir.
Bütün yufkalara ayni islem uygulandiktan sonra uzerlerine kalan sosumuz gezdirilir.
Teteyagimiz tavaya alinip eritilir ve 2dk.yag yakilir.Sıcak sıcak borege gezdirilip onceden. Isitilmis 200 derecede uzeri nar gibi kızarana kadar pisirilir.Ilık servis edilir.
AFIYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder